Ves per on, quan entrava en determinats
programes d'Internet em sortia una finestra publicitària. Res
d'anormal. Tots sabem que la publicitat és una eina que ajuda a les
empreses a ser presents i, potser, a guanyar més doblers dels que,
en principi havien previst.
Per això tots hem de sofrir
l'incessant bombardeig publicitari (cartells, tanques, premsa, tv,
internet...) Es part del joc, no hi podem fer res...mes que triar si
volem seguir els consells i deixa'ns entabanar en comptes d'atendre
les necessitats reals
He de confessar certa sorpresa, quan a
la pertinent finestra publicitària hi apareixien títols de llibres
d'un autor que havia consultat feia poc (ja sabeu, Google,
Wikipedia, cases de venda virtual...). Ostres quina casualitat, vaig
pensar, es deu haver posat de moda.
I així ho vaig deixar córrer.
Fins que avui, prenent el cafetó
matiner, mirava les lletres grosses del diari i la vista s'ha deturat
en un article de Luis del Val “El Gran Hermano en Intenet”
(Ultima Hora del 19/08. Pàg. 4).
Després d'una lectura en diagonal de
l'article, m'han entrat els dubtes...
L'oferta dels títols de l'autor
consultat era casualitat o una mica de puu per si m'enganxava a
l'ham?
Deu ser ver que des de la distància es
controlen les entrades als diversos portals?
¿Què a les finestres de publicitat hi
apareixen, també i de banda temes generals, productes derivats dels
nostres interessos manifestats de forma prèvia?
Si es així, des del moment que et
connectes a Internet (cosa que molts fem varies vegades cada dia) es
com si anassis gairebé despullat. Una casa comercial de no se on,
pot saber els interessos de qualsevol persona “d'aquesta vall
ignorada i monòtona”. Idò!
Si les parets són transparents llavors
cobra importància:
Conèixer els límits, fins on poden
arribar els altres
Tenir molts clars els valors que et
mouen
La coherència entre aquests valors i
l'acció
Decididament no crec en les
casualitats. Ens certa manera ens podem sentir vigilats. Haurem
d'aprendre a sortejat el bombardeig publicitari. Tot un repte!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada