Hauré de treballar aquest aspecte
personal. Ho he de reconèixer, tenc tendència a detectar abans els
aspecte negatius que els positius. Realment no sé on neix la vena.
Potser és herència genètica?; però
en tenc dubtes, ni els ferrers de Son Carrió ni els llorencins de sa
Begura són, en general, singularment negatius; diria que els primers
són llargament pacients i els segons tenen afinada l'autoestima...
Potser són influències de l'entorn?:
podria ser, les persones llorencines ens definim com a xafarderes i criticadores
i en un altre grau com a individualistes...
Ben mirat també podria ser un defecte
de formació, els mestres estem tan avesats a corregir els altres que
adesiara ens oblidam de corregir-nos a nosaltres mateixos.
No sé on neix, però la qüestió de
fons persisteix.
Me n'he tornat adonar avui qual al
veure l'indicador d'un bus de línia amb el retol “San Lorenxo”
m'ha sortit, de forma automàtica, aquella coneguda expressió
despectiva: “Quins collons!!!”.
Era en el rètol lluminós d'un
bus de línia. Un servei public pagat per tots els ciutadans, amb una
petita part dels meus impostos. He esperat la repetició, ja se sap
que aquests tipus de rètols són circulars, per veure si m'havia
errat, però no, deia “San Lorenzo”.
Vegem, puc entendre que un particular
pugui retolar la cabina del seu camió com vulgui. De fet hi ha
rètols i imatges de marca que em poden semblar horroroses. Però, i encara
que no hauria de ser així, a nivell privat es poden tolerar certes
llicències. Hauria de ser tasca de la comunitat orientar i, si cal,
corregir, les decisions privades que, sense voler, poden malmetre la
imatge de conjunt.
Més difícil resulta acceptar la
imatge castellanitzada de la localitat, d'imposició lingüística
com si visquéssim en els anys quaranta del segle passat, en una
línia regular i oficial de transport públic, quan la grafia del nom
està formalment normalitzada des de l'any 1975 (Segons sessió del
Plenari de la Diputació de 29 de març de 1975).
Per a més escarni hauré d'assenyalat
que en els indicadors horaris el nom és grafiat de forma correcte i
que altres noms: Sant Joan, s'Horta, Ses Salines surten correctament
grafiats, però el nostre no. El nostre surt encara “San Lorenzo”.
Idò!.
Detectada l'errada, apareix una segona
rampellada: Qui hauria de vetlar i tenir cura d'aquests “petits
detalls”?
L'unica cosa que és al meu abast és fer un reclam formal al "tib". Encara que l'experiència em digui que, aquests tipus de reclams no resulten sempre eficients. Fet, idò, el reclam.
Ben aviat, al dia següent de fer el reclam, es va rebre resposta. Aquesta:
Ben aviat, al dia següent de fer el reclam, es va rebre resposta. Aquesta:
Bon dia, Sr. Pons,
Moltes gràcies per el seu email. Ho reenviam ara mateix a Aumasa, empresa prestataria del servei de les línies de Sant Llorenç.
Per a qualsevol altre aclariment no dubti a contactar amb nosaltres.
Att.,
Consorci de Transports de Mallorca
C/ d’Eusebi Estada, 28, 07004 Palma
Tel. 971 913 191
Fax 971 913 192
www.tib.org
Amb tot i amb això, en relació als disbarats del nom del municipi, potser qui ara mateix s'en du la doma és aquesra empresa moderna, recent, plena de promeses i inaugurada amb presència de bona part de les persones que conformen el nostre Consistori:
Tel. 971 913 191
Fax 971 913 192
www.tib.org
Amb tot i amb això, en relació als disbarats del nom del municipi, potser qui ara mateix s'en du la doma és aquesra empresa moderna, recent, plena de promeses i inaugurada amb presència de bona part de les persones que conformen el nostre Consistori:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada